how-social-technology-trasforms-organizations

Noi comportamente care intră în întreprinderi, datorită tehnologiilor sociale

Posted on Posted in Economie, Social

Marius Calin BENEA

De-a lungul ultimilor cinci sau zece ani, comportamentul nostru s-a schimbat dramatic. Noi afișăm istoria companiei noastre și CV-ul nostru pe LinkedIn, scriem blog-uri în WordPress, fondăm comunități și avem contacte pe Facebook, căutăm afaceri pe Yelp, indicăm unde suntem pe Foursquare și găsim instantaneu ceea ce căutăm pe Google. Aceste noi comportamente sunt determinate de noile tehnologii. Dacă cineva ar fi spus acum zece ani că am putea posta atât de multe informații despre noi, disponibile în întreaga lume, l-am fi luat drept nebun. Cu toate aceste, iată unde suntem în prezent. Împărtăşim absolut totul, inclusiv bunuri materiale. Suntem deschişi şi devenim mai cooperanţi. Nu este chiar doar o chestiune a tinerei generaţii: se întâmplă la toate vârstele și în întreaga lume.

Pe scurt, ne simțim mai confortabil în viața publică, coroborantă și conectată, în cadrul căreia suntem în contact cu oameni și informații. Dar în aceasta constă problema și oportunitatea.

Aceste noi comportamente intră acum în întreprinderile noastre și au creat noi platforme de socializare și colaborare cu vocație profesională. Suntem foarte obişnuiţi cu instrumentele din trecut, cum sunt Intranet-ul, poşta electonică, sisteme de relații cu clienții, soluții de facturare, etc. Dar niciodată înainte, aceste noi tipuri de platforme sociale și cooperante nu au fost introduse în întreprinderile noastre.

Între web-ul marelui public și întreprindere, există un decalaj mare. Comportamentele și tehnologiile vieții noastre private sunt foarte diferite de cele la care noi subscriem în întreprinderea noastră.

Deoarece tot am menţionat mai sus cât este de uşor în viaţa noastră privată, de ce nu ar fi la fel şi în viaţa noastră profesională? De ce este necesar să primim 250 de e-mailuri pe zi? De ce nu reușim să găsim oamenii și informațiile de care avem nevoie pentru a ne face munca? De ce conţinutul materialelor sunt atât de abundent duplicate? De ce nu putem colabora cu ușurință și construi comunități cu colegii? De ce nu putem crea idei participative, crowdsourcing ?

Aceste noi comportamente și aceste noi așteptări sunt o forță fundamentală la care multe companii din întreaga lume încearcă să se adapteze; ele sunt în mare parte alimentate de noi obiceiuri văzute astăzi în viața noastră privată.

Nu uitaţi: comportamentul noilor angajaţi care sosesc în organizaţii schimbă ideile convenţionale asupra manierei de lucru și asupra a ceea ce personalul așteaptă de la o întreprindere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *